J. VIKARSKÝ: Aj zľavové portály cítia, že ľudia sú pri cestovaní opatrní
Hosťom relácie EKONOMIKA Tu a teraz bol prezident Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania Jozef Vikarský.
Bratislava 4. augusta (TABLET.TV) - Tohtoročná letná sezóna bude pravdepodobnejšie najlepšia v histórii. Rastie aj záujem Slovákov o domáce dovolenky. Hosťom relácie EKONOMIKA Tu a teraz bol prezident Slovenskej asociácie portálov kolektívneho nakupovania Jozef Vikarský.
Slovenské zľavové portály evidujú, že v porovnaní s minulými rokmi klesli predaje do destinácií, ktoré boli v uplynulých mesiacoch cieľom teroristických útokov. Klienti uprednostňujú skôr strednú Európu. „Tohto roku zamiešali karty poklesy predaja Paríža a iných destinácii, no zároveň o to väčší záujem je o domáce pobyty a veľkomestá v okolitých krajinách ako je Praha, Budapešť, Krakov. Ťažko to vyjadriť v presných číslach, no platí, že o čo klesol percentuálne Egypt, Turecko, či Paríž, o to viac vzrástli domáce dovolenky alebo cesty do susedných krajín,“ povedal Vikarský.
Podľa Vikarského sa trh so zľavovými portálmi už ustálil. Po rokoch silnejšieho rastu po prvý raz veľmi nestúpa. „Trh sa nasýtil a konsolidoval. Ostalo približne desať silnejších hráčov, ktorí si ho rozdelili. Zmenilo sa aj správanie spotrebiteľov. Ľudia už vnímajú, u akého portálu nakupujú a už pre nich nie je dôležité percento zľavy, ktoré mohlo byť často klamlivé a nadsadené. Skôr ich zaujíma finálna cena,“ vysvetlil Vikarský.
Podľa Vikarského sa trh so zľavovými portálmi už ustálil. Po rokoch silnejšieho rastu po prvý raz veľmi nestúpa. „Trh sa nasýtil a konsolidoval. Ostalo približne desať silnejších hráčov, ktorí si ho rozdelili. Zmenilo sa aj správanie spotrebiteľov. Ľudia už vnímajú, u akého portálu nakupujú a už pre nich nie je dôležité percento zľavy, ktoré mohlo byť často klamlivé a nadsadené. Skôr ich zaujíma finálna cena,“ vysvetlil Vikarský.
Pozrite si relácii EKONOMIKA Tu a teraz s moderátorom Richardom Kvasňovským.