Čínsky výrobca smartfónov porazil juhokórejského giganta
"Čínsky Apple", ako sa hovorí značke Xiaomi, na čínskom trhu vytlačil Samsung z pozície trhovej jednotky.
29. januára (TABLET.TV) - Juhokórejský koncern Samsung Electronics, najväčší výrobca smartfónov na svete, zaznamenal v poslednom kvartáli minulého roka ďalší pokles zisku aj tržieb. Dôvodom sú slabé výsledky jeho mobilnej divízie. Zisk mobilnej divízie sa pritom v sledovanom období prepadol o 64 %. Klesá už päť kvartálov v rade, čo naznačuje, že Samsung stráca pozíciu na trhu so smartfónmi, odkiaľ ho vytláča konkurencia, najmä americký Apple.
Hrozbou pre Samsung sa však paradoxne stal omnoho menší hráč. "Čínsky Apple", ako sa hovorí značke Xiaomi, dokonca na čínskom trhu vytlačil Samsung z pozície trhovej jednotky. Táto firma, ktorá vznikla len pred štyrmi rokmi, má za sebou nevídaný rast. Medziročne predala na najväčšom svetovom trhu o 240 percent viac. To znamená dodávky 15 miliónov inteligentných telefónov a 14-percentný trhový podiel. Rozdiely však zostávajú tesné.
Viac ako desaťpercentný podiel čínskeho trhu má aj zosadený juhokórejský Samsung a ďalší traja čínski výrobcovia: Lenovo, Yulong a Huawei. Rýchly rast, ktorý má Xiaomi za sebou, je zatiaľ geograficky jednostranný. Až 97 percent svojej produkcie predáva na čínskom trhu. Už vlani však čínsky výrobca prebral spoločnosti Google manažéra Huga Barru, ktorý má zo Xiaomi urobiť globálnu firmu.
Expandovať chcú na veľké rozvíjajúce sa trhy ako Indonézia, Mexiko, Rusko, Thajsko a Turecko.
Podiel na trhu síce klesol aj americkému Applu, ktorý teraz ovláda už "len" približne 12 percent svetového trhu. Za posledný štvrťrok však zarobil rekordných 18 miliárd dolárov, pričom ťažil z rekordného predaja nových telefónov iPhone 6 a iPhone 6 Plus počas vianočnej sezóny.
Hrozbou pre Samsung sa však paradoxne stal omnoho menší hráč. "Čínsky Apple", ako sa hovorí značke Xiaomi, dokonca na čínskom trhu vytlačil Samsung z pozície trhovej jednotky. Táto firma, ktorá vznikla len pred štyrmi rokmi, má za sebou nevídaný rast. Medziročne predala na najväčšom svetovom trhu o 240 percent viac. To znamená dodávky 15 miliónov inteligentných telefónov a 14-percentný trhový podiel. Rozdiely však zostávajú tesné.
Viac ako desaťpercentný podiel čínskeho trhu má aj zosadený juhokórejský Samsung a ďalší traja čínski výrobcovia: Lenovo, Yulong a Huawei. Rýchly rast, ktorý má Xiaomi za sebou, je zatiaľ geograficky jednostranný. Až 97 percent svojej produkcie predáva na čínskom trhu. Už vlani však čínsky výrobca prebral spoločnosti Google manažéra Huga Barru, ktorý má zo Xiaomi urobiť globálnu firmu.
Expandovať chcú na veľké rozvíjajúce sa trhy ako Indonézia, Mexiko, Rusko, Thajsko a Turecko.
Podiel na trhu síce klesol aj americkému Applu, ktorý teraz ovláda už "len" približne 12 percent svetového trhu. Za posledný štvrťrok však zarobil rekordných 18 miliárd dolárov, pričom ťažil z rekordného predaja nových telefónov iPhone 6 a iPhone 6 Plus počas vianočnej sezóny.