E. MALLICKOVÁ: Keď môžeme byť na niečo hrdí, tak je to naša občianska spoločnosť
PREHRAŤ

E. MALLICKOVÁ: Keď môžeme byť na niečo hrdí, tak je to naša občianska spoločnosť

Hosťom Pavla Demeša v relácii SVET Tu a teraz je Elena Mallicková, riaditeľka odboru verejnej diplomacie na Ministerstve zahraničných vecí a európskych záležitostí SR.

Bratislava 2. februára (TABLET.TV) – Slováci sú veľmi hrdí na to, že sú šikovní a vždy sa vedia vynájsť. Sme národ, ktorý sa vždy dokázal vzmužiť a značka Slovakia Good Idea – Slovensko dobrý nápad je bodkou za celou myšlienkou tohto komunikačno-reprezentatívneho modelu, ktorým sa Slovenská republika prezentuje doma i za hranicami. V štúdiu TABLET.TV to povedala Elena Mallicková, riaditeľka odboru verejnej diplomacie na Ministerstve zahraničných vecí a európskych záležitostí.

 

Mallicková priblížila, že práve komunikácia domácej verejnosti so zahraničnou je hlavnou úlohou verenej diplomacie, ktorá presadzuje zahranično-politické priority. „Doba je dnes taká, že verejnosť sa stáva nielen pasívnym prijímateľom, ale aj subjektom zahraničnej politiky,“ priblížila.

 

V tejto súvislosti uviedla, že dnes už takmer dva roky stará značka Slovakia Good Idea, na vytvorení ktorej rezort diplomacie pracoval sedem rokov, plní svoj účel a poslanie. „Značka sa za dva roky uchytila. Ide o jednotnú prezentáciu štátu v zahraničí. Je to spoločná značka pre cestovný ruch, ale zahŕňa aj kultúrnu či športovú prezentáciu,“ objasnila. Samotná koncepcia v podobe, ktorej je dnes známa čoraz viac aj v zahraničí, vychádza, ako uviedla Mallicková, z domácich hodnôt. „Aby bola značka efektívna, pre rezort bolo dôležité predovšetkým zistiť, ako sa Slováci vnímajú,“ uzavrela.

 

Stiahnite si našu aplikáciu a sledujte TABLET.TV vo svojom tablete alebo telefóne

Tablet TV Android Android Tablet TV iOS iPhone/iPad