UNIKÁTNY VLAKOVÝ VIDEOPROJEKT: Z tratí opäť do rušňa radu 362
PREHRAŤ

UNIKÁTNY VLAKOVÝ VIDEOPROJEKT: Z tratí opäť do rušňa radu 362 "Rýchle eso"

TABLET.TV vám vďaka spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s. (ZSSK) opäť prináša ďalšiu časť unikátneho videoprojektu, aký na takejto úrovni na Slovensku ešte nikto nerealizoval.
Bratislava 4. júna (Teraz.sk/TABLET.TV) - Opäť vám ukážeme nie jazdu z pohľadu rušňovodiča po trati, ale železničnú techniku - konkrétne hnacie dráhové vozidlo - rušeň radu 362.

Elektrický rušeň 362 je dvojsystémový podvozkový rušeň skriňového vyhotovenia s dvoma stanovišťami rušňovodiča na čelách. Vyrábal ho podnik Škoda Plzeň v roku 1990. Dvojpodvozkový, štvornápravový stroj, poháňaný štyrmi trakčnými motormi vznikol prestavbou radu 363, s ktorým je takmer zhodný.

Prvý rušeň radu 362 vznikol v roku 1990, keď bol posledný kus série rušňov radu 363 pri výrobe osadený novým typom trakčných motorov a a prevodom pre maximálnu rýchlosť 140 km/h.  (Rada 363 má maximálnu rýchlosť 120 km/h). V podstate ide o kombináciu podvozku stroja 162 s nadstavbou a technikou radu 363.

Na Slovensku tieto rušne prevádzkuje výlučne štátny osobný dopravca Železničná spoločnosť Slovensko na vozbu prevažne rýchlikov a vlakov vyššej kategórie (IC) na trati číslo 120 Bratislava - Žilina a na trati číslo 180 Žilina - Košice.

Viac čítajte na stránke teraz.sk.

Pozrite si aj našu novú stránku vovlaku.sk.