Kam by sa malo uberať naše školstvo?
Sedem autorov dokumentu Učiace sa Slovensko prišlo diskutovať do relácie TABLET.TV o svojom návrhu cieľov Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania.
J. VANTUCH: Mali by sme rozšíriť stimuly pre tie podniky, ktoré sú ochotné podporovať odborné vzdelávanie
Podpora firemných škôl by podľa autorov dokumentu Učiace sa Slovensko mala zabezpečiť kontakt študentov s praxou, čo je kľúčový prvok v procese vzdelávania v rámci odborných predmetov.
M. FTÁČNIK: Chceme urobiť z učiteľského povolania atraktívnu profesiu
Mnoho mladých ľudí si vyberá pedagogické školy, pretože sa im tento druh štúdia zdá byť prijateľný z hľadiska získania vysokoškolského diplomu, povedal jeden z autorov pripravovanej školskej reformy.
I. JURÁŠ: Hodnotenie žiakov by malo byť spätnou väzbou
Súčasný Návrh cieľov Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania počíta s tým, že význam známkovania výrazne poklesne, povedal pre TABLET.TV jeden z autorov dokumentu, Ivan Juráš.
E. VIŠŇOVSKÝ: Súčasťou kvalitného vzdelávania musí byť motivácia
Základnou podmienkou úspešného štúdia je okrem schopností aj motivácia, povedal v relácii TABLET.TV ŠKOLSTVO Tu a teraz jeden z autorov pripravovanej školskej reformy Emil Višňovský.
L. VOZÁR: Nie je možné, aby každý bol docent alebo profesor na vysokej škole
Pripravovaná školská reforma počíta s tým, že obsadzovanie funkčných miest docentov a profesorov by nemalo byť viazané na akademicko-pedagogický titul.
Z. ZIMENOVÁ: Učiteľom sa myšlienky školskej reformy páčia, ale je to podľa nich sci-fi
Individuálny prístup k žiakom sa nesmie od učiteľov vyžadovať bez toho, aby mali k dispozícii pomoc zo strany odborníkov, povedala spoluautorka pripravovanej školskej reformy Zuzana Zimenová.
V. BURJAN: Mnohí sa nám smejú, či nie sme príliš naivní, keď sme sa dali znovu nahovoriť na prípravu školskej reformy
Dlhodobá koncepcia zmeny školstva má šancu len vtedy, keď má podporu nielen vládnych, ale aj opozičných strán, povedal pre TABLET.TV jeden z autorov novej školskej reformy Vladimír Burjan.